Gradnja novog mosta preko Save i uvođenje još tri linije: Veliki planovi za BG voz

BG voz trenutno funkcioniše na četiri linije, a plan je da ih do 2027. godine bude ukupno sedam.

Koje linije trenutno saobraćaju?

Linija 1 saobraća od Batajnice do Ovče, ima 13 stanica, a dugačka je 31,3 kilometra. Linija 2 saobraća od Resnika do Ovče, ima 11 stanica i dugačka je 23 kilometra. Linija 5 saobraća od Ovče do Mladenovca, ima 19 stanica i dugačka je 62 kilometra, a linija 6 ide od Ovče do Lazarevca, ima takođe 19 stanica, a dugačka je čak 68 kilometara.

Prema podacima navedenim u Strategiji razvoja javnog linijskog transporta putnika na teritoriji grada Beograda za period do 2033. godine, u planu je uvođenje još tri linije BGVOZ-a. Jedna bi saobraćala od Makiša, preko Rakovice, do Karaburme (Linija 3: 13,7 kilometara i osam stanica), druga od Novog Beograda do Nacionalnog stadiona u Surčinu (linija 4: 23,5 kilometara i osam stanica), a treća od Surčina do Obrenovca (linija 7: 24 kilometra, pet stanica).

Planom je takođe predviđeno da linija 5 bude skraćena i da saobraća na potezu Beograd centar – Mladenovac, imala bi 11 stanica i bila bi dugačka 50,7 kilometara.

Projekat će biti sproveden u dve faze. Naime, prva faza će uključivati izgradnju dva nova koloseka na deonici Novi Beograd – Batajnica, dužine 15,7 kilometara, sa tunelskom deonicom od dve tunelske cevi (u zoni postojećeg tunela Bežanijska kosa), dužine oko 1,9 kilometara.

Zatim, u ovoj fazi biće izgrađena i nova dvokolosečna pruga na deonici Zemun – Aerodrom Nikola Tesla – Nacionalni stadion, dužine 17,6 kilometara, sa tunelskom dvokolosečnom doenicom dužine oko četiri kilometra.

Biće izgrađen i depo za sistem gradske železnice – BGVOZ-a, a po završetku ove faze, 2024. godine, planirano je da funkcionišu linije 1,2,4,5 i 6.

Faza dva uključuje izgradnju nove jednokolosečne pruge od Nacionalnog stadiona do Obrenovca, dužine oko 19,4 kilometra sa mostom preko Save, kao i izgradnju nedostajuće infrastrukture za liniju 3 od Makiša do Karaburme, što uključuje oko 2,4 kilometra dvokolosečne pruge.

Takođe, planirana je izgradnja mosta preko Save kao dela pruge Beograd Centar – Novi Beograd.

Koliko će sve okvirno koštati?

Prva faza će, prema podacima čiji je izvor Beogradski metro i voz 2020, koštati 590 miliona evra, navodi se u Strategiji. Ovde spada izgradnja tunela i dva nova koloseka na deonici Novi Beograd – Batajnica (170 miliona evra), izgradnja tunela i nove dvokolosečne pruge na deonici Zemun – Aerodrom – Nacionalni stadion (235 miliona evra), izgradnja nedostajuće infrastrukture depoa (30 miliona evra), kao i nabavka novih garnitura vozova (155 miliona evra).

U drugoj fazi biće neophodno izdvojiti 285 miliona evra za: izgradnju nove jednokolosečne pruge sa mostom preko Save na deonici Nacionalni stadion – Obrenovac (135 miliona evra), izgradnju nedostajuće infrastrukture na deonici Makiš – Karaburma (10 miliona evra), izgradnju mosta preko Save i dva nova koloseka na deonici Beograd Centar – Novi Beograd (100 miliona evra) i nabavku novih garnitura vozova (40 miliona evra).

Izvor: B92

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

*