Šta donosi izgradnja brze saobraćajnice od Novog Beograda do Surčina

Primedbe na urbanistički projekat za izgradnju saobraćajnice od Novog Beograda do Surčina moguće je dostaviti do 28. maja. Auto-put nije uobičajen: u jednom smeru ima i do tri trake, a na pojedinima mestima širok je i do 38 metra. Vrednost radova je 70,5 milona dolara, izjavio je za RTS Miodrag Jocić iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Oni koji iz Beograda krenu ka Čačku i dalje magistralom ka Zlatiboru mogu da se uključe na auto-put „Miloš Veliki“ na petlji Surčin ili preko Obrenovca. Izgradnja saobraćajnice od Novog Beograda do Surčina taj put će znatno skratiti.

Ministarstvo saobraćaja oglasilo je javnu prezentaciju urbanističkog projekta za tu saobraćajnicu.

Pristupačniji „Miloš Veliki“

Trasa od Novog Beograda do Surčinske petlje trebalo bi da auto-put „Miloš Veliki“ učini pristupačnijim stanovnicima centralnih gradskih opština, jer oni trenutno moraju da putuju auto-putem Beograd-Zagreb do obilaznice oko Beograda da bi se uključili na novu saobraćajnicu ka Čačku.

Kada ovaj deo puta bude završen, vozači će moći da se uključe iz Vojvođanske ulice, gde je najavljena izgradnja kružnog toka.

Na drugom kraju deonice, u Surčinu, biće izgrađena još jedna petlja.

Miodrag Jocić iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture ističe da do 28. maja traje uvid u projekat, te da ima mesta za primedbe na njega.

„Urbanistički plan praktično razrađuje koridor izmeštanja buduće infrastrukture, koja nije direktno u funkciji auto-puta, već će da bude za potrebe budućeg nacionalnog stadiona i ostale potrebe okolnih saobraćaja. Razrađuje kružni tok na početku deonice, nadvožnjak, most, kao i bočne pristupe buduće saobraćajnice“, objašnjava Jocić.

„Auto-put širok i preko 38 metara“ 

Miodrag Jocić ističe da saobraćajnica ima dosta elemenata koji nisu uobičajeni za klasične auto-puteve između dva grada.

„Ima u jednom smeru tri trake od po tri metara što je ukupno, sa drugim smerom, 21 metar kolovozne konstrukcije. Ima razdelni pojas od tri metara, dve pešačke staze od po dva metara, biciklističke staze, površine za vegetaciju…“, kaže Jocić.

Dodaje da je auto-put na nekim mestima širok i preko 38 metara.

Početak trase, kaže Jocić, kreće od kružnog toka koji će kasnije da omogući izlaz prema Kvantašu i Pupinovom mostu.

Velika koncentracija infrastrukture 

Ova deonica je specifična, između ostalog, po tome što za razliku od dosadašnjih projekata izgradnje auto-puteva, prolazi kroz naseljeno, gradsko područje, pa tako i zahteva specifičnu tehnologiju izgradnje.

Auto-put koji je u tkivu grada, kaže Jocić, ima postojeću infrastrukturu koju treba izmestiti.

„Reč je o hidro-objektima, telekomunikacionim, radi se i o rasveti. Ima buduću infrastrukturu koja se sada reguliše urbanističkim projektom, koji se izmešta kroz koridor za potrebe budućeg nacionalnog stadiona. Postoji i infrastruktura za potrebe auto-puta. To je velika koncentracija infrastrukture i to je noćna mora za svakog menadžera koji upravlja projektom“, ukazuje Jocić.

Na pitanje za koliko će se onda stizati od Novog Beograda do auto-puta, Jocić procenjuje da će se za 30 minuta skratiti vreme putovanja.

„Omogućiće se intenzivnije i sveobuhvatnije korišćenje te saobraćajnice, da se saobraćaj brže sprovede u samom jezgru grada“, dodaje on.

Prva faza radova, kako je najavljeno, planirana je da se završi do novembra ove godine.

U drugoj fazi rada, planirano je, kaže da se Bulevar Jurija Gagarina pripoji toj saobraćajnici, što će rasteretiti saobraćaj na Novom Beogradu.

„Vrednost radova je 70,5 miliona dolara. Radove izvodi kineska firma, pouzdani partner Vlade Srbije i na ranijim projektima“, zaključuje Miodrag Jocić.

rts

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

*