Ulica dr Ivana Ribara čeka zaštitnu ogradu sa prvim lepim danima

Sekretar Sekretarijata za saobraćaj Dušan Rafailović rekao je za RTS da će 500 metara zaštitne ograde u Ulici dr Ivana Ribara na Novom Beogradu biti postavljeno sa prvim lepim danima.

Vozaču kamiona koji je na Novom Beogradu udario devojčicu van pešačkog prelaza, i koja je na licu mesta poginula, danas je nakon saslušanja u Trećem osnovnom javnom tužilaštvu ukinuto zadržavanje i on će se nadalje braniti sa slobode. 

Retko ko kada izađe iz autobusa prelazi ulicu na pešačkom prelazu koji je, po njihovim rečima, daleko.

Gostujući u Beogradskoj hronici, sekretar Sekretarijata za saobraćaj Dušan Rafailović rekao je da to nije jedino mesto u Beogradu gde se takve stvari dešavaju, građani pretrčavaju na mestima gde je to opasno i izlažu svoj život opasnosti.

„Saobraćajne nezgode nisu slučajni događaji, dešavaju se zbog toga što su posledice nepažnje i neodgovornog ponašanja pojedinaca u saobraćaju“, rekao je Rafailović.

Napominje da se pre dva dana desila strašna tragedija – devojčica je izgubila život.

Građani iz Ulice dr Ivana Ribara su se obraćali za pomoć, kaže Rafailović i dodaje da nije samo u pitanju ta ulica.

„Kontinuirano sprovodimo mere preventivnog delovanja, mi smo prošle godine preko 1.000 metara zaštitnih ograda postavili na Novom Beogradu“, kaže Rafailović i ističe da je to dalo efekta.

„Najbolja moguća mera u bezbednosti saobraćaja je preventivna mera. Kada se nešto desi pa se nakon toga primene mere – to ima gorak ukus za sve nas koji se bavimo tom temom. Da nismo postavili ogradu u Bulevaru Mihajla Pupina, možda bi se tamo desio neki događaj pa bi građani pitali zašto niste tu“, rekao je Rafailović.

Napominje da je nemoguće odjednom pokriti sva kritična mesta u Beogradu, to traži vreme i kontinuiranu aktivnost.

Ko kome izdaje naloge

„Trudimo se da izađemo u susret zahtevima građana u većini slučajeva. Najbolja mera je kada fizički onemogućite, ako je u pitanju motorni saobraćaj, najjeftinija i najefikasnija mera je ležeći policajac, ako su u pitanju pešaci i pretrčavanje – ograda, fizički ga onemogućite da pretrčava“, pojasnio je Rafailović.

Procedura izdavanja naloga da se neka mera sprovede u delo podrazumeva da je ili po prijavi građana ili ako zaposleni u Sekretarijatu za saobraćaj ili iz „Beogradputa“ uoče nepravilnost.

Dodaje da je najčešće po prijavi građana. „Sprovodimo studije, ovih dana dobijamo materijal koji govori o tome koliko su naši sugrađani izloženi opasnosti na državnim putevima koji prolaze kroz Beograd, državni putevi koji prolaze kroz grad, ima ih 700 kilometara. Delom predstavljaju našu odgovornost a delom republičkog upravljača puteva“, kaže on.

Prema njegovim rečima, procedura je ta da Sekretarijat za saobraćaj dâ nalog „Beogradputu“, uradi se projekat.

Rešavanje problema saobraćaja u Dečanskoj ulici kod Doma omladine, trajalo je tri i po do četiri meseca, naveo je primer.

Ukazuje da kod nekih mera, npr. postavljanja ležećeg policajca, izađe kolega iz Sekretarijata vrlo brzo na lice mesta. Kad se uoči problem, može biti postavljen za sedam dana.

Kapaciteti onog ko treba to da izvede na terenu su ograničeni. „Beogradput“ ima pedeset gradilišta koja treba da pokrije.

Imamo još dodatni nalog da se obeleži pešački prelaz, ograničeni su resursi, ne možemo sve probleme da rešimo u istom trenutku, rekao je Rafailović.

Gde se trenutno radi

Rafailović kaže da je nemoguće izvoditi radove u ovom trenutku, dok je temperatura ispod nule.

„Sa prvim lepim danima nastavljamo aktivnosti, postoji čitav set rešenja prema ‘Beogradputu’ koji su na čekanju, čekamo prve lepe dane da se izvodi građevina, možemo postaviti vertikalnu signalizaciju koja ne zahteva idealne uslove za rad, ne može da se farbanje ako je napolju sneg, kaže on.

Kada će u Ulici dr Ivana Ribara biti postavljena ograda

Predviđena je bila aktivnostima Sekretarijata za saobraćaj prošle godine, urađeno je u Bulevaru Mihajla Pupina i 500 metara ograde uradićemo sa prvim lepim danima – podrazumevaju postavljanje ograde.

„Odmah pošto se desio tragičan događaj, kolege su sutradan bile na licu mesta, pratimo i forume, to je mesto gde ne može da se izgradi novi pešački prelaz, to je saobraćajnica sa šest traka. Ono što možemo – da u dogovoru sa kolegama iz Sekretarijata za javni prevoz približimo stanicu nekom od pešačkih prelaza“, kaže on.

„Ogradu moramo da postavimo, nismo videli neku drugu meru, u perspektivi mi ćemo postaviti i ogradu“, zaključio je Rafailović.

Izvor: rts

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

*